Twórcy “Out of struture”!

ANNA PIOTROWSKA BYTOM / WARSZAWA

Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (od 1995 r.). Kierownik artystyczny zespołu Teatru ROZBARK (2014-2018). Stworzyła ponad 112 autorskich choreografii i przedstawień. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego Złotą Maskę 2016 za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r.

Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Juror Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabrikationen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz, główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2016). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in.w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienia m.in. dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu „farfalla” i „6 x 9”, dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty” i „i don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw (realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK). We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Realizacje artystyczne Anny Piotrowskiej w repertuarze Teatru Rozbark: „democratic body”, „toniejestpostawaartystyczna! czyli premiery nie będzie!”, „Podziemne Słońca”, „Zagubieni w Skórze”, „umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam”, „Fast Food Foot”, „zjednoczone stany zmyślone”, „KURU”, „OR ID”. W 2018 r. spektakl „bless the king_nieliryczna pieśń” współtworzony z Kamilem Bończykiem otrzymał nagrodę na Festiwalu Szekspirowskim w nurcie alternatywnym.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

https://vimeo.com/user6161350

 

 

 

 

JOANNA BRODNIAK

Rocznik 91’. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Dyplomowana instruktorka tańca jazzowego. Zawodowo krzewicielka kultury fizycznej, związana z Fundacją Silesia Pro Active w Katowicach. Taneczną ścieżkę zaczęła od dziecięcej rewii estradowej, poprzez taniec jazzowy, podstawy tańca klasycznego na tańcu współczesnym kończąc. Uczestniczka wielu warsztatów i konferencji tanecznych w Polsce (m.in. z Anną Piotrowską, Iwoną Olszowską, Leszkiem Bzdylem, Natalią Iwaniec, Gosią Mielech, Anną Krysiak, Erykiem Makohonem, Mileną Jurczyk, Katarzyną Skawińską, Grzegorzem Pańtakiem). Od początku 2018 roku związana z Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark oraz “mufmi” Anny Piotrowskiej. Obecne poszukiwania ruchowe koncentruje wokół formy video dance i wykorzystania nowych technologii, jako narzędzia poszerzającego możliwości percepcyjne. Kiedy nie tańczy, o tańcu pisze.

 

 

KATARZYNA ZIOŁO

Rocznik 90′. Tancerka, performerka, teatrolog. Doktorantka Uniwersytetu Śląskiego w zakładzie Teatru i Dramatu. Uczennica Państwowej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu i Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Mieczysława Karłowicza. Absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Śląskim. Absolwentka Studia Teatru Fizycznego przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu oraz w filii w Warszawie, Autorskiej Szkoły Musicalowej przy Teatrze Roma w Warszawie. Absolwentka Kursu Choreografii Scenicznej organizowanego przez Hurtownię Ruchu w Krakowie. Dyplomowana instruktorka tańca współczesnego. Współpracowała z Bielskim Teatrem Tańca Samaya, pracownią METAfizyczną przy Krakowskim Teatrze Tańca; Teatrem Bezpańskim. Od 2015 roku podjęła współpracę z Anną Piotrowską oraz Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark. Autorka wielu projektów performatywnych. Uczestniczka wielu polskich i międzynarodowych warsztatów oraz sesji coachingowych m.in. coaching z Peter Jasko z Les SlovaKs (2013 r.) , coaching oraz warsztaty z Thomasem Steyaert’em (Ultima Vez), warsztaty z Manuel Ronda i Dawid Lorenc (Ultima Vez), tancerzami Kibbutz Contemporary Dance Company, Gaga z Natalią Iwaniec oraz Idan Porges (Batsheva Dance Company), Danielem Abreu, Nadar Rosano, Anna Krysiak, Eryk Makohon, Janusz Skubaczkowski. W latach 2013-2015 kuratorka katowickiej Glaerii Negatyw, współzałożycielka Fundacji Wielki Człowiek – organizacji na rzecz kultury i sztuki, inicjatorka i współautorka pierwszego w Katowicach filmu tanecznego „Slavic body”, inicjatorka i pedagog serii projektów edukacyjnych „Dancing Body”. Zdobywczyni nagrody dla Młodego Twórcy Kultury 2016 r za performance „no title” oraz pierwszego wyróżnienia podczas II Przeglądu Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda 2018 za performance „only an expert”.

 

ŁUKASZ SZLESZYŃSKI

Rocznik 95′. Student trzeciego roku Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, występował w spektaklach u Anny Piotrowskiej, Natalii Iwaniec i Natalii Draganik-Franke, regularnie uczestniczy w warsztatach w Polsce jak i poza granicami, został wybrany na drodze konkursu do współpracy nad spektaklem z The School for the Arts of Dance, Kibbutzim College of Education Technology and Arts w Tel-Avivie (Izrael).

 

 

 

 

DOMINIK „DOMIX” FRANUSIK

Beatboxem zajmuje się od około 9 lat. W roku 2013 zajął 3. miejsce na mistrzostwach Polski (WBW). Miał okazję grać z artystami takimi jak: Mietek Szcześniak, Grzegorz Turnau, Włodek Pawlik przy okazji festiwalu “Aranżator” organizowanego w Żyrardowie. Podbił Filharmonię w Katowicach z już nieistniejącą grupą a’capella “Panie i Panowie”, razem z FTM (Fejz, Samiryi) wystąpił w Spodku podczas 20-lecia Śląskiego Rap Festivalu. Jego filozofią jest nie zamykanie beatboxu w ramy, skoro można z nim zrobić wszystko, przywołać każdy klimat, wystarczy tylko odpowiednio ugryźć temat. Domix wierzy, że beatbox jest przyszłością muzyki, chociażby dzięki looperom, które otwierają niezliczoną ilość możliwości. Przy odpowiednim doborze dźwięków, efektów i sposobów zaloopowania można zrobić, cokolwiek tylko się chce. Zaangażował się we współpracę teatralną z Anną Piotrowską. Zrealizowali wspólnie trzy projekty: „OR ID”, „ziemia niczyja”, „ec_po_ruszenie…”.

 

Link do wydarzenia:

https://www.facebook.com/events/123292675281653/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *